Herendi legújabb romantikus vígjátéka a Futni mentem. Főszereplője egy anya (Udvaros Dorottya), aki férje halála után elhatározza, hogy teljesíti annak utolsó kívánságát, és lányaival (Lovas Rozi, Tenki Réka, Trill Beatrix) váltóban lefutja a maratont. Apró probléma, hogy egyikük sincs fizikálisan és mentálisan felkészülve a futásra. Az anya és lányai mellett ráadásul a rokonokat és barátokat is váratlanul éri a nők lehetetlennek tűnő vállalkozása.
Változnak az idők, változnak a szerelmes történetek is. Ebben például néhány fiatal pár együtt lazul egy hétvégét az egyikük házában. Azután fokozatosan kiderül, hogy mindenki másért van ott, mást akar, másra vágyik. Van, aki a házban elrejtett rengeteg pénzt szemelte ki magának. Van, aki sokkal több szabadságot szeretne. Van, aki egyikük halálát kívánja. És van, aki a modern technikának köszönheti a létezését… A film hátborzongató thriller egy jól ismert alaphelyzetben: néhány fiatal egy házban összezárva, ahol elszabadulnak, és egyre durvább kanyarokat vesznek az események De meghökkentően fordulatos: van benne néhány olyan meglepetés, amitől minden nézőnek tátva marad majd a szája.
Szimler Bálint, a Cannes-ban vetített Itt vagyok és a Balaton Method alkotója elkészítette első fikciós nagyjátékfilmjét. A Fekete pont kedvéért hazatért korábbi állandó alkotótársa, a már főleg Hollywoodban dolgozó operatőr, Rév Marcell (Eufória, Az idol, A feleségem története). Ájuldozó gyerekek és végeláthatatlan beszédek az ünnepélyes tanévnyitón. Finomfőzelék és hipós felmosóvíz jellegzetes szaga a menzán. A Berlinből hazaköltözött tízéves Palkó (Paul Mátis) csodálkozva szemléli egy átlagos magyar iskola mindennapjait. Egyedül Juci néni (Mészöly Anna), a pályakezdő tanárnő érti őt meg igazán, aki szintén elszenvedője a házmester-kultúrában megragadt intézményi rendszernek. A helyenként groteszkbe hajló, örkényi hagyományokat továbbvivő Fekete pont számos hazai producer együttműködésében, független alkotásként valósult meg.
A fordulatos történet középpontjában egy gyilkosság áll, amely felkavarja az idős művészeket befogadó Pirandello Színészotthon mindennapjait. Egy mellőzött idős színész, akit hajdanán egy Poirot-szerű szerep tett híressé, saját szakállára nyomozni kezd, de nincs könnyű dolga.
Bárhogy is igyekszel, a múltaddal nem szakíthatsz. 2025-ben Valentin-napon az Oscar-díjas Ke Huy Quan (Minden, mindenhol, mindenkor, Loki) belecsap az első főszerepébe egy valószerűtlen hős alakjában: ő a látszólag simulékony ingatlanos, aki sötét titkot rejteget, amit kétségbeesetten próbál maga mögött hagyni. Vigyázat, spoiler: nem sikerül. Quan alakítja Marvin Gable-t, az ingatlanost, aki Milwaukee kertvárosi részén próbál boldogulni, ahol több „Eladó” tábla van a kertekben, mint fa. Gable kap egy vörös borítékot Rose-tól (az Oscar-díjas Ariana DeBose; West Side Story, Argylle: A szuperkém), egykori bűntársától, akit a sorsára hagyott, meghalni. És aki nem örül. Így hát Marvin most visszacsöppen a könyörtelen bérgyilkosok átverésekkel teli világába, és az ingatlanbemutatók háborús övezetekké válnak. Saját fivére, Knuckles (Daniel Wu; Tomb Raider, Warcraft), a lobbanékony alvilági góré veszi üldözőbe Marvint, akinek szembe kell néznie a döntéseivel, melyek most kísértik, és a múltjával, amit sosem temetett el…
Miután váratlan hívást kap felfedező őseitől, legénysége élén Vaiana nagy utazásra indul, s természetesen vele tart Maui is. Óceánia távol eső vidékein, rég elveszett vizeken át visz az útjuk, ahol olyan kalandokba keverednek, amilyenekről Vaiana még csak nem is álmodott.
Nina (Demeter Villő) legfőbb vágya, hogy író legyen, kreativitását az animációs filmrendező apjától (Mátray László) örökölte. Mindennapjait kétbalkezes bűvész öccse (Hárs Bonca) kavarja fel, s mivel az anyukája (Lovas Rozi) korán meghalt, a női mintát kissé merev nagynénje (Tenki Réka) nyújtja a családban. Amikor apja életébe új szerelem (Rujder Vivien) érkezik, Nina a szomszédban élő bohém írónő (Zsurzs Kati) iránymutatásait követve az írás segítségével dolgozza fel édesanyja elvesztését, és nyitja meg szívét az új családtag és az első szerelem (Kövécs Barnabás) előtt.
Sonic, a sündisznó visszatér a mozivászonra karácsonykor az eddigi legizgalmasabb kalandjával. Sonic, Knuckles és Tails összefognak egy veszélyes új ellenféllel, Shadow-val szemben, aki egy rejtélyes gonosztevő, és olyan ereje van, amilyennel még egyiküknek sem volt dolga. És mivel a Sonic csapat képességeit ez a kihívás minden szempontból meghaladja, keresniük kell egy váratlan szövetségest, hogy megállítsák Shadow-t, és megvédjék a bolygót…
A „Mufasa: Az oroszlánkirály” című filmben Rafiki elmeséli Mufasa legendáját Kiarának, Simba és Nala lányának, Timon és Pumbaa segítségével. A visszaemlékezésekben a történet Mufasát egy árva kölyökként mutatja be, aki elveszett és egyedül van, mígnem találkozik egy Taka nevű oroszlánnal – a királyi vérvonal örökösével. A véletlenszerű találkozás egy rendkívüli, sorsukat kereső csoport utazását indítja el – kötelékeiket próbára teszik, miközben összetartanak, hogy elkerüljék a fenyegető és halálos ellenséget.
Delphine, a kiábrándult irodalomtanárnő jól bevált üzletet köt a diákjaival: békén hagyják, ő pedig 20-ból 19 pontot ad nekik. Ám a terv visszafelé sül el, amikor kiváló, de nem valós eredményeivel az osztálya kijut a nápolyi latin világbajnokságra. Súlyosbítja a helyzetet, hogy az igazgatónő túlbuzgó unokaöccsét választják ki kísérőnek. Hogy ne hagyja veszni lehetőséget, és mindenekelőtt megmentse kényelmes pozícióját, Delphine csak egyetlen megoldást lát: csalni! A klasszikus francia vígjátékok legszebb hagyományait követi ez a film, mely leginkább az 1980.-as ÉRETLENEK -el hagyományait követve, vígjátéki eszközökkel mutat rá, egy napjainkat meghatározó, az oktatás minőségét és a „kevésbé” elhívatott pedagógusoknak görbe tükröt mutató problémára.
Paddingtonnal mindig történik valami. Pedig boldogan és elégedetten él Londonban a Brown család padlásszobájában, ám kap egy levelet, és minden a fejére áll. A levél Peruból érkezik, és arról értesíti a kis medvét, hogy eltűnt imádott nagynénje, aki egy Nyugdíjas Medvék Otthonában éldegélt, és bingózással töltötte öreg napjait. Paddington nem habozik, és azonnal Peruba indul, hogy felkutassa Lucy nénit. A Brown család habozik, de azért vele megy. Kalandos, veszélyes és fordulatos útjuk során átvágnak a dzsungelen, hajótörést szenvednek, felkutatják Eldorádót, az elveszett aranyvárost, megküzdenek egy kóros aranylázban szenvedő kalandorral (Antonio Banderas), és végül szembesülnek egy olyan nagy titokkal, ami Paddington egész addigi életét megváltoztathatja…
A kétszeres Oscar-díjas Renée Zellweger visszatér abban a szerepben, amely meghatározta egy korszak romantikus hősnőit: a nőében, akinek utánozhatatlan viszonya az élethez és a szerelemhez újraértelmezett egy egész műfajt. A sorozat negyedik részében Bridget újra egyedül van, négy éve megözvegyült, amikor Mark Darcy (az Oscar-díjas Colin Firth) meghalt egy humanitárius misszió közben Szudánban. Bridget így egyedülálló anyaként neveli a kilencéves Billyt és a négyéves Mabelt, és érzelmileg ingatag állapotban van, noha kap segítséget hű barátaitól, sőt, még egykori szeretőjétől, Daniel Cleavertől (Hugh Grant) is. Barátai, Shazzer, Jude és Tom, kollégája, Miranda, az anyja és a nőgyógyásza, dr. Rawlings (az Oscar-díjas Emma Thompson) mind arra bíztatják, hogy találja meg útját az élet és a szerelem felé. Bridget tehát visszamegy dolgozni, sőt, még a randiappokat is kipróbálja, és hamarosan összeakad egy álmodozó, lelkes fiatalemberrel (Leo Woodall a Fehér lótuszból). Miközben a munka, az otthon és a szerelem között egyensúlyoz, Bridgetnek meg kell küzdenie a tökéletes iskolai anyukatársak kritikáival, az apját hiányoló Billy iránt érzett aggodalmaival, miközben kínos interakciókba keveredik fiának ultraracionális tanárával (az Oscar-jelölt Chiwetel Ejiofor). A szereplők közt ott van még az Oscar-díjas Jim Broadbent és a BAFTA-díjas Gemma Jones Bridget szüleinek szerepében, valamint egy új arc, Isla Fisher (Szemfényvesztők, A nagy Gatsby) aki Rebeccát, Bridget új szomszédját alakítja.
Mi köti össze a múltat a jelennel? Természetesen a szerelem. És a zene. De csak ha nagyon jó. Lili korunk tipikus lánya: magányos, és igyekszik bebeszélni magának, hogy így jó neki. De egyszer a szülei lakásában talál egy régi levélcsomagot, amit az anyja, úgy látszik, egyáltalán nem akart megmutatni neki. Ő persze nem sokat habozik, olvasni kezd, és megelevenedik előtte a múlt… …a kilencvenes évek elejének egy felejthetetlen nyara, amikor három jó barátnő a Balatonnál vakációzik, és közülük csak Eszter (Törőcsik Franciska) akar hűséges maradni az otthon hagyott, karót nyelt pasijához. De általában mérnöki pontossággal követett terveit kissé összekuszálja, hogy megismerkedik egy sráccal (Ember Márk), aki laza, vicces és van még egy nagyon jó tulajdonsága: egy zenekarban játszik, és esténként a szigligeti strandon lép fel a haverjaival. Mi lehet ebből? Kavarodás? Szerelem? Féltékenység? Néhány csók? Néhány pofon? Még több csók? Ez a minimum. A Balaton parti nyár áthangolja néhány fiatal ember életét – és még a gyerekeikét is.
Röviddel azután, hogy személyesen találkozik az Amerikai Egyesült Államok frissen megválaszott új elnökével, Thaddeus Ross-szal, Sam Wilson egy nemzetközi incidens kellős közepén találja magát. Mielőbb rá kell jönnie, milyen cél vezérli az alávaló, globális terv végrehajtóit, különben az értelmi szerzője az egész világot vörösre festi.
Viharos kulturális változatások közepette érkezik 1961-ben a vibráló New York-i zenei színtérre egy rejtélyes 19 éves fiatalember Minnesotából, egy gitárral és forradalmi tehetségével felszerelkezve. Még maga sem tudja, hogy rövidesen merőben új utat jelöl ki az amerikai zenének. Bensőséges kapcsolatba kerül Greenwich Village emblematikus szakmabeli figuráival, üstökösszerű felemelkedése pedig egy korszakalkotó és vitákat kiváltó fellépésben csúcsosodik ki, ami világszerte visszhangzik.